Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Čeští tvůrci podcastů generace Z
Hnyková, Michaela ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Šimková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce Čeští tvůrci podcastů generace Z se zabývá podcastingem a českými tvůrci podcastů generace Z. V teoretické části je nadefinován fenomén podcastingu, následně je stručně shrnuta historie a vývoj podcastingu v zahraničí s důrazem na Spojené státy americké a v České republice. V teoretické části jsou rovněž uvedeny základní charakteristiky generace Z a vztah této generace k užívání médií a podcastingu. Metodologická část představuje hlavní výzkumné otázky, které zkoumají motivace českých tvůrců podcastů generace Z začít s podcastingem, motivace pro pokračování v podcastingu, a také aspekty tvorby, které tito tvůrci hodnotí pozitivně a negativně. Zkoumáno je též další chování českých tvůrců podcastů generace Z v online mediálním prostoru. Bakalářská práce se opírá o kvalitativní výzkum realizovaný formou polostrukturovaných rozhovorů se 14 participanty. Rozhovory jsou následně analyzovány pomocí tematické analýzy. Kvalitativní výzkum této bakalářské práce je částečně inspirován výzkumem "Doing radio, making friends, and having fun: Exploring the motivations of independent audio podcasters" od Kris M. Markman. Závěrečná část práce představuje výsledky výzkumu provedeného v rámci této bakalářské práce, které jsou následně porovnány s výsledky výzkumu, jenž sloužil jako předloha. Mezi...
Autorství a fotografie v prostředí webu 2.0: dílo v rukou produživatelů
Novák, Vojtěch ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Michalovič, Peter (oponent) ; Slušná, Zuzana (oponent)
AUTORSTVÍ A FOTOGRAFIE V PROSTŘEDÍ WEBU 2.0: DÍLO V RUKOU PRODUŽIVATELŮ Autor: Mgr. Vojtěch Novák Tato disertační práce se zabývá problematikou autorství a fotografie v prostředí webu 2.0. Metodologicky přistupuje k dané problematice prostřednictvím epistemologie nových médií. Vysvětluje, proč v prostředí webu 2.0 dochází k posunu od Barthesova poststrukturalistického diváka k Brunsovu produživateli, a proč je v kontextu soudobé informační společnosti v prostředí sítě suverénní autor nenávratně překonán. V souvislosti s foucaultovskou terminologií prezentuje dispozitiv webu 2.0 jakožto změnu sociální praxe, a také upozorňuje na nutný odklon od technooptimismu. Následně zkoumá problematiku autorství a fotografie z hlediska autorského práva a předkládá koncept kvazidíla, který vysvětluje pomocí několika případových studií. V závěrečné části sumarizuje předložené poznatky a prezentuje možná východiska pro další výzkum.
Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum
Mamulová, Martina ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum se zabývá konfrontací moderních teorií aktivního publika a rekonstrukcí aktivity fanoušků komiksu Rychlé šípy v Mladém hlasateli, respektive členů čtenářských klubů Mladého hlasatele. Teoretická část je věnována charakteristice časopisu pro mládež Mladý hlasatel a jeho dobovému kontextu. Pozornost jsem věnovala vývoji koncepcí od pasivního publika k aktivnímu a samozřejmě zde jsou vysvětleny moderní teorie produsage, kolektivní inteligence, transmediálního vyprávění, které v praktické části práce porovnávám s rekonstruovanou aktivitou členů čtenářských klubů. Kromě srovnání teorií s aktivitou čtenářů a nalezení společných znaků, se v praktické části věnuji způsobům komunikace redakce se svými čtenáři. Nechybí zde ani podrobná analýza publika a jeho aktivity. Poslední část práce je věnována konceptu "fandomu" Henryho Jenkinse, jehož popis fanouška v mnoha bodech odpovídá popisu fanouška komiksu Rychlé šípy, ačkoliv komiks vycházel ve 30. letech 20. století a Henry Jenkins vydal svou knihu, ze které čerpám, Textual Poachers v roce 1992. Závěr práce je takový, že ačkoliv teorie o chování aktivního publika vznikly jako odpověď na technologický rozvoj a aktivnější chování mediálního publika, mají mnoho...
Tvorba a konzumace podcastů v České republice se zaměřením na marketing a podnikání
Gregorová, Leona ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje fenoménu podcastingu, a jeho vymezení v rámci nových médií. Představuje termín v kontextu jeho historie a současném stavu na zahraničních trzích, tedy v kolébce jeho vzniku. Podrobněji ho popisuje z pohledu jeho charakteristických rysů, formy, obsahu a dále také z pohledu jeho konzumace a tvorby. Dále ho vymezuje v kontextu ostatních media typů, jako je rozhlas, online video či audioknihy. Pozornost je věnována i možnostem jeho monetizace. Fenomén je ukotven i v souvislosti s koncepty nových médií jako je produsage, participativní kultura a long-tail. V neposlední řadě je několik kapitol věnováno vývoji média a jeho aktuálnímu stavu v rámci České republiky. Významná část práce nabízí vhled do vzorců užívání média českými posluchači, dále pak poskytuje vhled do současné podcastingové scény očima tvůrců podcastů se zaměřením na marketing a podnikání. Na základě kvantitativního šetření mezi posluchači byly hlouběji prozkoumány charakteristické znaky užívání média, jeho socio-kulturní aspekty, motivace k poslechu, názory na rozmanitost české nabídky a vnímání reklamy v podcastech. Na základě kvalitativní analýzy byly následně identifikovány druhy přístupů k tvorbě podcastů a řada dalších faktorů s nimi související, včetně motivujících a demotivujících faktorů. V...
Fotoalbum a syntagma v prostředí webu 2.0
Vlk, Pavel ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Diplomová práce Fotoalbum a syntagma v prostředí webu 2.0 se zabývá problematikou digitálních fotografických sbírek sdílených v prostředí webu 2.0. Práce se pokouší postihnout základní principy online fotoalb týkající se jejich charakteristik, sociální funkce, způsobů řazení a klasifikace jednotlivých snímků. Cílem je ověřit předpoklad, že fotoalbum v prostředí webu 2.0 ztrácí svou narativní funkci a stává se souborem fotografií jako modulárních fragmentů, jejichž pořadí se stává snadno přeskupitelným. Práce je koncipována interdisciplinárně, při zkoumání webových fotoalb kombinuje poznatky ze studia nových médií, sociologie, filosofie a sémiotiky. Diplomová práce ověřuje platnost novomediálních teorií Lva Manoviche v prostředí webových digitálních fotoalb a navazuje na jeho analýzu chování uživatelů sociální sítě Instagram. Součástí práce je i vlastní kvantitativní výzkum, který se svou formou přibližuje sociologické studii Pierra Bourdieu z 60. let 20. století věnované sociálnímu užití fotografie. Na základě výše zmíněných teoretických poznatků a vlastního výzkumu pak stanovíme, jakými změnami organizace a sociální funkce fotografických alb za posledního půl století prošla. Klíčová slova Fotoalbum, digitální fotografie, sociální sítě, nová média, web, produžívání, modularita, sémiologie,...
Jára Cimrman jako transmediální fenomén - kánon a participace
Fantová, Matylda ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce Jára Cimrman jako transmediální fenomén - kánon a participace se zabývá fiktivní postavou Járy Cimrmana hned z několika hledisek. Jára Cimrman je zde krátce představen jako literární postava, dále je zde popsán vznik Divadla Járy Cimrmana a vznik Salónu Cimrman. Nechybí ani informace o rozhlasovém pořadu Vinárna U Pavouka, kde se vůbec poprvé objevilo jméno Járy Cimrmana. Důležitým mezníkem je stanovení cimrmanovského kánonu v první části práce. Následují kapitoly věnující se mystifikaci a fikčnímu světu. Praktická část práce je pak věnovaná zejména fanouškovské participaci a dalšímu uživatelsky generovanému obsahu. V práci jsou krátce představeny a následně využívány různé mediální i literární teorie. Jedná se zejména o teorii transmediality, produsage, teorii fikčních světů a teorii mystifikace. Přidruženým cílem práce je přiblížit výstavbu Cimrmanova fikčního světa na utvořeném kánonu za pomoci literárních teorií. Kánon či spíše korpus vybraných textů je pak porovnáván s ukázkami (nejen) fanouškovské participace a produsage. Výsledkem je i (částečné) zmapování Cimrmanových stop v České republice i v digitálním světě. To vše vede k rozuzlení hlavního cíle práce, a to k vymezení, zda Jára Cimrman je, nebo není transmediálním fenoménem.
Věda na síti: populárně naučné obsahy na YouTube
Friedrichová, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nejúspěšnějších populárně naučných kanálů kanály češtině angličtině Jejím cílem je popsat vybraná videa z obsahových, slovních, neverbálních i technologických prvků a určit ty , které jsou charakteristické pro online video. Bude nás zajímat i to, které prvky poutají pozornost uživatelů, vyvolávají emoce a pomáhají udržet jejich zájem. Teoretický rámec nám poskytnou dvě existující studie na téma populárně naučných videí na YouTube (Welbourne a Grant; obou případech se jedná o analýzu audiovizuálních obsahů prostřednictvím kvantitativních metod. Cílem této práce bude audiovizuální obsahů uživatelské komentáře a využít kombinace kvalitativních a kvantitativních metod - obojí by mohlo poskytnout nové poznatky o tomto relativně novém fenoménu. Z metodologie vychází výzkum videí z kvalitativní obsahové analýzy využívající principů obrazové a sémiotické analýzy. Komentáře byly analyzovány spíše kvantitativními metodami. V závěrečných kapitolách jsou výsledky výzkumu a dochází k jejich zasazení do širšího shrnutí inovací, kterými se internetové video a jeho konzumace liší od neinternetových médií Součástí je i krátká úvaha o budoucnosti popularizované vědy na
Využití obsahu generovaného uživateli v české žurnalistice na příkladu deníku Metro
Holzknecht, Martin ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce je případovou studií zkoumající obsah generovaný uživatelem zasílaný do redakce deníku Metro, jeho následné hodnocení, selekci a využití v tištěné produkci periodika. Tamní experiment participativní žurnalistiky - čtenářská on-line fotogalerie Hlídač - paří i po pětiletém fungování mezi nevelký počet úspěšných projektů tohoto typu v českých médiích. Teoretická část nejprve přináší oborový kontext související s demonopolizací a deprofesionalizací žurnalistiky, proměnou komunikačního rámce a rolí producenta (novináře) a uživatele (příjemce) mediálních obsahů, dále pak vymezení relevantních alternativních typů žurnalistiky. Následně je představen fenomén user-generated content, jeho specifika ve vztahu k žurnalistice a vybrané příklady z českého prostředí. V analytické části se práce soustředí na čtenářské fotografie z května, srpna, listopadu 2016 a února 2017 uveřejněné v on-line fotogalerii Hlídač na webu www.metro.cz. Těžištěm výzkumu je dvojí využití kvantitativní obsahové analýzy - definice podoby a charakteru zasílaných fotografií s ohledem na jejich účel, předkládané téma a zpravodajskou hodnotu; uplatnění konkrétních fotografií v tištěném vydání deníku. Práce se také soustředí přímo na autory fotografií, jejich individuální motivaci a vliv autorství a dalších...
České blogy jako součást reklamy?: analýza vybraných blogů a rozhovorů s jejich autorkami.
Cikánková, Vladimíra ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent)
Tato práce tematizuje komerční vliv na blogery a jejím cílem je zjistit, jak svoji situaci interpretují autorky vybraných blogů ve stanovených kategoriích: módní, beauty, lifestyle a food blogy. Jedná se tedy o kritický pohled na české blogy ve vybraných kategoriích a o zjištění jejich souvislosti s komerčním průmyslem a propojením s informačními a PR obsahy. Mimo jiné se tato práce snaží porovnat na základě analýzy rozhovorů nezaujatost nebo naopak míru komerčních tlaků u zkoumaných českých blogů. Účelem tohoto výzkumu je zjistit, jaké jsou postoje blogerek vůči tlakům ze strany komerčních subjektů a jak se s těmito tlaky vyrovnávají. Výsledkem této práce by mělo být vyhodnocení osobního pohledu blogerek na problematiku propojení blogosféry s marketingovými záměry komerčních subjektů a reklamou. Zjištění, která z analýzy rozhovorů vyplývají, poukazují na uplatnění konceptu free labour, což tento výzkum vztahuje k širší problematice nedostatečně ohodnocené práce v prostředí Web 2.0.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.